luni, 23 iulie 2012

Ultimate challenge: TRIATLON OLIMPIC - Saptamana 3

Saptamana 3 e putin diferita. O sa vad daca mai dificila sau nu. Spre deosebire de celelalte am luni, miercuri si vineri liber. Dar marti si joi am toate de facut toate probele. Cel mai tare ma sperie cei 8 km de alergat de sambata dimineata. Programul arata astfel:

Luni(03) - am avut pauza. Totusi am fost seara la fotbal. Sunt in forma, se simte; am facut un meci bun spre foarte bun :)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Marti(03) - cat pe ce sa nu ma trezesc pentru bazin. Totusi ma urnesc cu greu, ca de obicei. Am de inotat 500m (10 lungimi de bazin). In continuare am probleme cu respiratia, dar reusesc sa fac cele 10 lungimi. Nu a fost foarte greu, cred ca inca 2 lungimi mai puteam baga.
     Dupa masa 18 Km bicicleta. Traseul deja clasic, de la pod pana la targu de masini. Am tras numai pe foaia mare si am scos o medie de 30 Km/h, ceea ce mi se pare bine. Dezavantajul traseului prin Floresti e ca inhalezi la gaze de esapament de crapi, dar alta solutie nu am, pentru ca vreau sa trag pe plat/flasplat. Dupa tura cu bicicleta am luat o pauza  de vreo 1,5-2 ore in care mi-am uns bicicleta si am mai misunat prin casa pana in jur de 9 , am zis ca macar de alergat sa alerg mai pe racoare.
      Am de alergat 7 Km adica 17,5 ture de pista. Numa cand ma gandesc cat e pana le numar si imi taie din elan. Sa le luam pe rand, deci, si imi propun sa ajung intai la 10 ture. Ca de obicei turele 4, 5,6 cele mai grele. Totusi la tura 11,12 sunt demoralizat, mai am o vesnicie pana le termin, imi propun sa ajung pe la tura 15 ca sa pot zice ca mai am 2 ture si am terminat. Nu-mi doresc decat sa ma opresc din alergat, dupa ce dracu alerg eu aci ca un tampit, si asa am facut mai mult decat rezonabil miscare azi. Mai mult decat atat nu o sa particip la un maraton oficial. Psihicu e "tata lor" in cazuri de astea, si o parte din el lucreaza impotriva ta. Dar continui, zic ca mai fac 2 ture si ma opresc, desi stiu ca dupa ce fac alea doua ture o sa zic ca nu mai am mult si termin ce am de facut. De fapt pe asta ma si bazez. De la tura 15 alerg ca un robot, am impresia ca pot alerga forever, dar simt totusi ca sunt cam sleit. N-am baut apa deloc decand am inceput alergarea, dar mai am vreo 2 ture. Termin 7.27 km in 35 minute si 48 secunde ceea ce inseamna o medie de 4:55 min/km. Oioioi, excelent, am reusit sa intru sub 5 min/km. Satisfactia e maxima. Dupa esecul din weekend cu cei 7 km , azi mi-am luat revansa. Mai fac o tura la pas si cateva miscari de stretching si imi revin incredibil de rapid. Sunt obosit dar nu epuizat. Totusi seara, adorm tarziu, putin dupa 12. Dar maine am zi libera! Poate beau si 1-2 beri :)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Miercuri(03) - Am avut liber. Oricum am fost cam terminat. Chiar daca aveam nu puteam face mare lucru. N-ar fi fost rau un program de recuperare cu bazin, sauna, masaj. Dar na, sa nu exageram cu pretentiile :). M-am rezumat la o baie lunga si niste antimflamatoare pe genunchi. In ultimele zile am inceput sa simt niste dureri discrete dar ascutite la genunchi in special la stangul. De fapt cu asta am mai avut eu o problema cu ceva vreme in urma la tendonul rotulian . Sa speram ca nu se agraveaza.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Joi(03) - Dimineata 500m inot. De data asta ma trezesc chiar rapid si chiar astept sa ajung la bazin. La bazin supriza, de la 1 august fuckerii interzic accesul celor care nu sunt studenti sau angajati UBB in intervalul 6-8 AM. Mnoa deci e ultima zi la bazinu asta, mi-a mai ramas varianta cu bazinul de la Sala Sporturilor , dar acolo e deschis doar cel de afara daca nu ma insel pana prin septembrie cel mai putin. Asta daca nu cumva "rezolv" cumva de o legitimatie/carnet de student. Vom vedea. Dupa 1-2 bazine in care ma incalzesc ii dau drumu la cele 10 lungimi. Merge brici, incerc sa ma autocorectez, sa respir cum am mai citit pe net. Inca e greu cu respiratia, si dau cam putin din picioare. Dar nu imi e foarte greu si chiar fac 12 lungimi de bazin in loc de 10. Sunt totusi obosit la final, dar nu exagerat. Incep sa fiu mai optimist in ceea ce priveste inotul. De data viitoare ma cronometrez sa vad cum stau cu timpul.
Seara am 18 km bicicleta. Acelasi traseu, directia catre Oradea pana la targul de masini. Nu ma simt chiar in largul meu, ma cam doare burta. Am mancat cu vreo 15 minute inainte. Stiu ca nu e chiar bine dar efectiv nu am cand. Si tinand cont ca dupa bicicleta am alergare am preferat sa mananc inainte de bicicleta decat inainte de alergare. Simt ca nu sunt in ritmul meu dar totusi scot o medie de 29.9 km/h ceea ce e bine pentru mine. Problema cu noxele inhalate a ramas, la ora aia (cam 18:30) e plin de masini catre Floresti dar din nou zic, nu prea am alternativa. Cred ca turele urmatoare as putea depasi 30km/ora daca distanta ramane la fel.
Mai aveam in program 5 km alergare, care ar fi insemnat 12 ture jumate de pista, undeva in jur de 25 minute de alergare. Am ales sa merg la fotbal care a durat o ora, si cred ca am alergat mai mult si am facut inevitabil si sprinturi astfel ca la final am fost pur si simplu epuizat. Seara dupa un dus mi s-a facut o foame formidabila; am bagat un bol mare de supa si o omleta din 15(!) oua ...nu va speriati, de prepelita :)) Dar maine e din nou zi libera. Cred ca in weekend merg la Dej si daca planurile nu se schimba sambata am sa bag niste sauna si bai sarate. Sa vedem. Totusi distanta de 8 km de alergat pe care o am sambata dimineata ma sperie. Sa vedem cum o sa fie. :) Deocamdata sunt in grafic, totul decurge brici, vad evolutie. E bine. :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vineri(03) - zi libera. Seara plec la Dej la maman.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sambata(03) - am alergare 8 km. Ma sperie distanta. Ma trezesc dimineata sa-i duc pe ai mei la tara si profit de ocazie, ii mai ajut putin prin gradina, cu ocazia asta ma mai dezmortesc. E foarte cald deja. Ma uit pe google maps si vad catt am de alergat. Incept sa alerg pe la 10 si ceva. Alerg pe sosea. Avanataje si dezavantaje. Suprafata e mai dura decat pista, dar nu alerg in cerc in nestire. In plus nu am in minte numarul turelor ramase de efectuat si imi aleg tinte pe "termen scurt", gen "mai am putin pana la curba aia, mai am putin pana la biserica, etc. Nu e rau, ajung la jumatatea distantei, imi torn o sticla de apa in cap si o iau inapoi. Pe drum ma ajunge unu cu o bicicleta , care merge cam in acelasi ritm cu mine. La pantele usoare il depasesc, la coborari ma depaseste. Incerc sa fac abstractie de el si sa merg in ritmul meu, dar ma freaca la psihic, il vad in fata mea la 4-5 metri si fara sa vreau tind sa cresc ritmul si sa-l ajung. Vad la un moment printre dealuri turla bisericii din sat de unde am inceput sa alerg si imi dau seama ca mai am destul de mult de alergat. Incerc sa o iau iar pe distante scurte, "inca putin pana se termina linia asta dreapta", " mai am doua curbe si intru in sat", etc, chestii de astea. Totusi la un moment dat imi vine sa ma arunc la umbra unui copac de pe margine drumului insa numai gandul ca o sa-mi para extrem de rau ca nu am terminat ceea ce am avut de facut ma face sa merg mai departe. Ajung destul de sfarsit la final, dupa 40 minute si 36 secunde, adica putin peste 5 min/km. Nu-i rau. Am terminat cu sperietoarea pe saptamana asta. Maine am bicicleta 24km. Restul dupa mesei plaja , soare si balaceala la Baile Figa din Beclean. Foarte fain. Seara am exagerat putin cu berile pe terasa, cele 5 halbe (3, plus doua baute inainte) aveam sa le resimt a doua zi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Duminica(03) - ma trezeste Kitty sa mergem la tenis la 8 si un sfert. Imi vine sa sparg telefonu' da' ii musai sa ma ridic, ca eu eram ala care eram cu gura mare aseara. E abia 8 si deja e cald. Transpir serios timp de o ora, si imi da tarcoale gandul sa renunt la bicicleta dimineata asta, dar rezist tentatiei. Fac din nou greseala sa nu mananc nimic. Rotile mi-s cam desumflate.Am de pedalat 24 km, pe care ii stabilesc  pe google maps. Dupa jumate incep sa simt berile de aseara si faptul ca n-am mancat dimineata. Mi s-a terminat si bateria la telefon, deci n-am statistici la tura asta dar sunt aproape convins ca n-am mai mentinut ritmul de turele trecute. In concluzie, mahmur, nemancat, cu rotile cam desumflate si pe o caldura de 33 grade celsius nu cred ca am scos o medie foarte buna, dar am tras cat am putut in aceste conditii. Dar gata cu scuzele, s-a mai terminat o saptamana din care de departe cel mai greu mi-a fost sa alerg cei 8 km. Ma bucur ca m-am tinut de program, nimic nu m-a deviat de la antrenament. Saptamana viitoare e saptamana de refacere, am in continuare de facut probele, dar distantele scad considerabil. Dupa aceea abia incepe greul. Dar pana atunci mai este. Si maine e zi libera :). 

Citeste si SAPTAMANA 2
Citeste si SAPTAMANA 1

Niciun comentariu: