vineri, 13 iulie 2012

Ultimate challenge: TRIATLON OLIMPIC - Saptamana 1

Mnoa bun, din start tre sa precizez ca challange-ul este de fapt sa termin probele unui triatlon olimpic FARA LIMITA DE TIMP. De fapt ar fi o mare realizare pentru mine sa termin programul de pregatire.
Mi s-a pus pata in momentul in care am gasit un articol pe net cu un program de pregatire de 10 saptamani pentru a reusi la final sa parcurg fara intrerupere probele unui triatlon olimpic insa fara limita de timp si anume:
  • Inot 1500 m;
  • Bicicleta 40 Km;
  • Alergare 10 Km.
Programul pentru prima saptamana este urmatorul:

INOTBICICLETAALERGARE
SAPT 1
LUNI
MARTI300 m A.M.5 km P.M.
MIERCURI15 km
JOI300 m A.M.3 km P.M.
VINERI
SAMBATA6 km A.M.
DUMINICA18 km A.M.
Ca orice lucru bine facut totul incepe cu o pauza, asadar prima zi , LUNI(01) din prima saptamana am avut pauza.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MARTI(01) m-am trezit extrem de greu pe la 6 si un pic si m-am urnit pana la bazinul Olimpic unde am avut de facut 300 m inot. Asta inseamna 6 bazine legate. Mi-am dat seama ca inotul s-ar putea sa-mi pun aprobleme serioase pentru ca de fapt nu inot corect, nu stiu sa respir corect si inot cu capu afara deci un fel de stil capra; si 1500 m s-ar putea sa devina o problema. Dar mai vedem pe parcurs.
Seara 5 Km alergare pe care i-am facut in parcul Babes pe pista. In total 12 ture jumate. Mi s-a parut destul de greu dupa 2-3 ture insa dupa tura 6-7 mi-am intrat in ritm si alergam cumva automat. Nu mi s-a parut de speriat.Insa nu m-am cronometrat dar tura urmatoare cu siguranta voi cronometra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MIERCURI(01) am avut de facut 15 Km bicicleta. I-am facut seara dupa ce am stabilit pe googlemaps pana unde trebuie sa pedalez. Am mers catre Gilau pana dupa iesirea din FLoresti, cam 8 Km de la podul de la Calea Floresti, deci dus-intors vreo 15-16Km. E destul de ciudat pe plat/falsplat cu bicicleta MTB. AM tras putin de mine , am incercat sa tin pe pinionul care mi se parea cel mai greu dar astfel incat sa am o cadenta mai mare de o pedala pe secunda. Din nou nu am cronometrat, dar mi s-a parut ca aveam un ritm bunicel si destul de solicitant.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JOI(01) dimineata din nou 300m inot. Sunt hotarat macar sa studiez putin cum se inoata corect, sunt aproape convins ca nu o sa fiu in stare la stilul cu care inot sa fac 1500 m. Am avut noroc cu Alex un coleg de-al Deliei , kinetoterapeut care mi-a mai explicat una alta, insa simt ca am nevoie de exercitiu. E destul de greu sa corectezi mai ales la varsta mea. Pana in 500 m cred ca ma descurc dar mai departe....
Seara am avut de facut 3 Km alergare. Am renuntat la alergare ape pista pentru o partida de fotbal timp de o ora in care am incerat sa trag de mine, am alergat mult si cred ca am depasit si ca efort si ca intensitate si ca nr de Km distanta pe care o aveam de facut. Simt ca-s totusi in  vana, am reactie si chiar am facut o partida buna (am dat si 3 goluri, si doua pase decisive din postura de fundas dreapta , sic(!) :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Azi e VINERI(01) si e zi libera in programul de antrenament. Sunt destul de rupt, resimt efortul zilnic; seara dorm aproape instantaneu si am impresia ca dorm doar o secunda pana ce suna ceasu'. Plec deseara la Dej la maman si deja mi-am stabilit unde fac sambata alergarea si duminica bicicleta(pe care o sa duc cu mine).Am in program sa dorm de sa rup patu dar vedem ce si cum; niciodata planu de acasa nu se potriveste cu cel din targ. Maine, sambata, am doar 6 Km alergare dimineata si duminica 18 Km bicicleta tot dimineata.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sambata(01) am avut in program alergare 6 Km dimineata. M-am uitat inainte pe google maps si am ales sa alerg cei 6 Km pe aleea din jurul lacului din Dej (570m o tura). M-am trezit tarziu, dupa 9 si oricat am incercat sa ma dezmortesc cat de cat n-am prea reusit. Mi-a fost ucigator de greu sa alerg cele 12 ture; cred ca imi era puutin mai usor daca erau dupa-masa. Am facut 6 Km in 33 minute ceea ce e destul de nashpa, cred, aproape 6 min/km. Dupa un dus si un mic-dejun copios imi revin complet. Ma simt excelent.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Duminica(01)  Azi am in program 18 km bicicleta. Ma trezesc foarte greu, am bagat aseara cateva halbe de bere la o terasa in timp ce am vazut supercupa. Sunt cam teapan din nou, de data asta nu am chef sa fac incalzire. Sunt si deshidratat de la berile de aseara, si e si destul de cald. Dar ma mobilizez si stabilesc pe google maps exact cat am de mers ; pana la urma a fost o tura dus-intors de 9.4km . Am tinut mortis sa pedalez doar pe foaia mare, sa trag putin de mine. Am facut 22 minute si 40 secunde la dus si 19 minute si 4 secunde la intors. In general a fost plat/falsplat, asfalt. Maine e luni si am liber. Yeeeey!  S-a dus prima saptamana ! Merit un premiu, asa ca bag o ciorba de perisoare la mama acasa.

Citeste si SAPTAMANA 2

2 comentarii:

Unknown spunea...

Bai marius,omul invata si la 50 de ani sa inoate, asta nu e o problema!

Unknown spunea...

Intelegi chestia cu inotul marius? oricine poate sa invete si la orice varsta, varsta ta nu e o problema! Exercitiul e mama invataturii!